Oregon órák és időjárás-állomások változatos kivitelben
Ariete háztartási kisgépek onlineáruházunk kínálatában
Kicsi az iPhone belső tárhelye? Itt a megoldás!
Kézzelfogható közelség - Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM
Brother - 3 év regisztráción alapuló garancia
Nyomtass A/3-ast - mert számít a méret!
Megszokott külső, megnövelt teljesítmény - WayteQ x880
Két új GPS készülék a WayteQ-től
A rendkívül sokoldalú D810 fényképezőgép
Nemzetközi fotópályázatot indít a Syngenta
Trendi Muse rádiók minden korosztálynak
Fotós könyvekkel bővült áruházunk kínálata
Kiemelt híreink
A rendkívül sokoldalú D810 fényképezőgép
2014. július 01. 21:36, kedd - Nikon, Amszterdam, Hollandia

Bemutatjuk a Nikon új nagy felbontású mesterművét, a rendkívül sokoldalú D810 fényképezőgépet. Páratlan képminőségével, nagy sebességű teljesítményével, teljes HD videózási rugalmasságágával a teljesen újratervezett D810 mindenben többet nyújt, mint az elődje, és új mércét állít a nagy felbontású fényképezés területén.

Curvemeister v2 plugin 2. rész

2008. február 18. 17:34, hétfő - Budai Péter - FotoOnline
Fotózásról A-Z-ig » Photoshop pluginek Betűméret csökkentése Betűméret növelése Cikk nyomtatása Cikk küldése e-mailben Előző cikk Következő cikk

Az előző részben a Curvemeister varázsló egyszerű lépéseivel foglalkoztunk. Ma egy kicsivel beljebb merészkedünk a plugin rejtelmeibe.

A felső ikonsor első elemével a bal oldali eszköztárat nyithatjuk és zárhatjuk. Itt különféle alapszínek színes fejű gombostűi láthatók, melyek újra az ikonra kattintva bezárhatók. Ezt követi a Wizard (Varázsló) ikon. Alapesetben automatikusan megnyílik, de ahogy lejjebb látni fogjuk, ki is kapcsolható. Ugyanerre szolgál ez az ikon is. A varázslóról az elmúlt alkalommal bőven esett szó. Most hanyagoljuk kicsit.

 

 

A következő két gomb ismerős lehet. A kéz ikonnal mozgathatjuk az alsó nézőképet a nagyító ikonnal pedig a látható méretét változtathatjuk. Emellett egy kis menüből választható ki, hogy nagyítást, kicsinyítést, ablakhoz igazítást vagy eredeti méretet szeretnénk. A mellettük lévő pipetta a Curvemeister legfontosabb eszköze, emellett is találunk egy lehullómenüt, ahol bekapcsolható, hogy referenciapontok kijelölésére, vagy tulajdonságaik megváltoztatására használjuk. Most csak az egyszerűbb módszerrel foglalkozunk, egyelőre nem kell elvesznünk beállításainak részleteiben. Következik a Copy Channel ikon, amely csak színcsatorna kijelöléskor aktív és az adott csatorna másolására használható. Az utolsó ikon a Settings, vagyis Beállítások, majd a csatornák tekinthetők meg egyenként. Itt az a lényeg, milyen színtérben dolgozunk. Alapesetben ez az RGB tartomány.

A plugin talán legfontosabb része a tónusgörbéket megjelenítő külön kis ablak, ahol kiválaszthatjuk a tetszőleges színteret és az ennek megfelelő görbéket. Ez a jobb oldali jelölőpontokkal lehetséges. Elérhető az RGB (alapeset), WGCMYK, Lab és HSB színmód. Az ablak tetején lévő füleken a választott módnak megfelelő csatornák jeleníthetők meg. RGB-nél ez a vörös (R), zöld (G) és a kék (B) színcsatorna, míg HSB módban a Hue (színezet), Saturation (telítettség) és Brightness (világosság) csatornák. Az All fül az összes csatornát egy képernyőn jeleníti meg.

 

 

Bármely csatorna haránt futó tónusgörbéje megváltoztatható ha kijelölünk rajta egy referenciapontot, majd arrébb húzzuk azt a képernyőn. Ezzel valóban egy íves görbét hozunk létre, ami a csatornának megfelelően változtatja a kép megjelenését. A Hue csatornánál például a színezetet. De nézzünk egy gyakorlati példát, ahol bevetjük a korábban említett színes gombostűinket is!

Adott egy tájkép, kissé lapos kontraszttal és sárgás, fakó színekkel. A fényviszonyokat és a színeket is felszeretnénk egy kicsit dobni.

 

 

Azt szeretnénk, ha a szürkéskék ég kékebb a sárgászöld növényzet pedig zöldebb lenne. A bal oldali gombostű tárunk tartalmaz egy Nature szekciót, ahol elvileg a természetben is előforduló színminták találhatók. Kattintsunk mondjuk az második gombostűre, ami egy égszínkék és a bal egérgombbal megragadva húzzuk a kép egére, egy olyan pontra amit kéknek szeretnénk tudni. A kép színei máris megváltoznak. Kis ablakunk Compare gombját nyomva tartva összehasonlítható az eredeti kép és a módosított. Ha nem kaptunk megfelelő színt, a gombostűt"megfogva" bárhová áthúzhatjuk a képen. Ezzel egyszerűen azt mondjuk a programnak, „ez a pont lesz az égszínkék". A szoftver az össze színt ehhez viszonyítva változtatja.

Most válasszunk egy zöld színt a növényzethez és tegyünk vele ugyanúgy, mint a kék gombostűvel, csak most húzzuk a fák lombjaira! Addig igazítsuk a jelölőt, míg megfelelő szín kapunk. A gombostű mellett egy apró ablakban megjelenik a választott pont színe. Ezt is bárhová áthúzhatjuk a képen. A jobb alsó sarkában lévő gombostűre kattintva kikapcsolható a módosítás hatása, a felső sarokban lévő X-gombbal pedig törölhető a képről a gombostű.

 

Az eddigi eredmény nem rossz, de kicsit szegényesek a színtónusaink és a kontraszt sem az igazi. RGB módban vagyunk, ahol csak három alap színcsatorna változtatható. Próbáljuk meg a HSB módot, melynél külön állítható a színezet, a telítettség és a világosság. Ha egyszerűen átkattintunk a HSB jelölőre, sokkal gazdagabb színeket láthatunk a képen. Már csak a világosság-kontraszt kettős maradt, ezt pedig a színektől függetlenül állíthatjuk a HSB mód Brightness (világosság) görbéjével. Alkalmazzuk a klasszikus S-görbét a kontraszt emeléséhez! Válaszd ki a Brightness ablakot, majd a görbén jelölj ki egy-egy referenciapontot. Egyet az alsó, egyet a felső harmadánál. Az alsót ezután told enyhén lefelé, a felső pedig az ellenkező irányba, egy enyhe S-betűt formázva a görbével. Célszerű a hisztogram „hegyvonulatát" is figyelembe venni. A felső pont a kiemelkedés végén, az alsó pedig az eleje tájékán legyen.

 

 

A változás azt hiszem nem kíván különösebb kommentárt:

 

 

Úgy is könnyedén változtathatunk a képen, ha nem használunk referenciaszín jelölőket (gombostűket), hanem csak a görbékkel próbálkozunk. Lab módban is elég jó eredményt érhetünk el, ha az alábbi görbét használjuk mindhárom (L-a-b) csatornán.

 

 

Itt az L (Lightness) adja a kép világosságát és kontrasztját, míg az a és b csatorna a lilától-zöldig, valamint a sárgától kékig terjedő színeket. A fenti képen látható is, hogy a B-csatorna szegélyén megjelennek azok a színek, amiket módosíthaunk. Ez alapján nem nehéz rájönnünk, hogy például a kékek emeléséhez a B-csatorna jobb felső (kék) sarkában kell kijelölnünk egy referenciapontot és azt felfelé húznunk eredeti helyzetéből. A zöldek erősebbé tételénél ugyanez a helyzet, csak az a-csatornán. Ha el szeretnénk tüntetni egy referenciapontot, csak kattintsunk rá, majd húzzuk ki a képernyőről!

Elrontani nem lehet, a szerkesztési lépéseinket bármikor visszavonhatjuk, de a kiinduló képre is visszaállhatunk, ha a Reset gombra kattintunk.

A Curvemeister szinte korlátlan szabadságot ad a világosság, kontraszt és a színek terén, itt egy helyen találjuk meg mindazt, amit a Photoshop több lépcsőben kínál. Aki szeretne tenni vele egy próbát, a 3.0-ás változat demóját ingeóyen letöltheti a fejlesztő alábbi weboldaláról.

Kapcsolódó cikkek:

FOTÓMAGAZIN | FOTÓKÖNYV | FOTÓKIDOLGOZÁS | FOTÓÁRUHÁZ
FotoMarket | Regisztráció | Információ | Hírlevél | Ügyfélszolgálat | Impresszum
Levél szerkesztőségünknek

© FotoMarket - 2001-2009  Minden jog fenntartva!

Még több akciós termék »

 

Fuji Instax Mini9 lime zöld instant kamera 24 690 Ft Fuji Instax Mini9 lime zöld instant kamera
Fuji Instax Mini9 flamingo pink instant kamera 24 690 Ft Fuji Instax Mini9 flamingo pink instant kamera
Fuji Instax Mini9 ice blue instant kamera 24 690 Ft Fuji Instax Mini9 ice blue instant kamera
Sandisk Compact Flash Extrem 32GB memóriakártya 19 890 Ft Sandisk Compact Flash Extrem 32GB memóriakártya
Sandisk Compact Flash Ultra 16GB memóriakártya 8 990 Ft Sandisk Compact Flash Ultra 16GB memóriakártya
Még több újdonság »

Designed and hosted by InternetMarket

Valid HTML 4.01 RSS 2.0
Valid CSS 2 iGoogle